תוכניות חינוכיות לילדי בתי הספר העל יסודיים

המרכז לחינוך

אירוע קבוע

נגיש

לפרטים נוספים:

04-6030800(שלוחה 4)

שתפו

הדרכות לעל- יסודי במוזיאוני חיפה

תשפ"ד

*ניתן להרשם להדרכות באמצעות מערכת הגפ"ן מספרו במאגר 14711

 

ואדי | מוזיאון חיפה לאמנות

כיתות ז'-י"ב

המונח ואדי מתייחס לתופעה גיאולוגית והידרולוגית ומתאר תצורות שונות של זרימה עונתית באזורים מעוטי מים. עם זאת, בחיפה ואדי הוא גם מצב תודעתי: ואדיות בעיר יוצרים הפוגות רגעיות מהשגרה ומשמשים למשחקים ולמפגשים קהילתיים אלטרנטיביים; בה-בעת הם צופנים בחובם אפֵלה, פסולת מכל הסוגים ומערכות אקולוגיות מורכבות של חיות וצמחי בר, המתקיימות כעולם מקביל לצד חיי היומיום.

בסיור בתערוכה נתמקד ביצירות אמנות שדרכן ניתן להבחין בגישות אמנותיות שונות: חלק מיצירות התערוכה מבקשות לבטא מבט מתעד, וחלקן מנסות לייצר, כמו בואדי, עולם מקביל- עולם של דמיון שבו ניתן לדמיין אפשרויות אלטרנטיביות של קיום משותף בין צמחים, בעלי חיים ובני אדם. את ההדרכה במוזיאון ניתן לשלב עם סדנת הכנת דיורמה או סדנת קולאז' עירוני.

 

 זן בודהיזם באומנות יפנית- אז והיום | מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית

כיתות ז'- י"ב | מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית

תערוכה העוסקת בנושא חמשת האלמנטים שמרכיבים את היקום בראייה בודהיסטית. בתערוכה מוצגים יצירות מתקופות שונות זו לצד זו במגוון מדיומים אמנותיים. נתייחס לראיית העולם הבודהיסטית, נבחן את יחסי הגומלין שבין האלמנטים השונים, ונתנסה בניתוח של הסימליות והרמיזה שבאמנות היפנית  

 

פעם היו פה טמפלרים | מוזיאון העיר חיפה

כיתות ז'-י"ב

דרך משחק בריחה במרחב הפתוח נלמד מי היו הטמפלרים, מדוע הקימו את מושבתם הראשונה דווקא בחיפה וכיצד שינו את פני היישוב בארץ ישראל.

 

תערוכת הפרח מבט היסטורי וחדש | מוזיאון העיר חיפה

כיתות ז'-י"ב

התערוכה החדשה במוזיאון העיר נסובה סביב הפרח, נלמד על ההיסטוריה הישראלית- משליחת פרחים מיובשים לילדי הגולה בשנות הקמת המדינה, ועד קמפיין פרחי הבר המוגנים.

נפגוש את הפרח דרך אמנות, בוטניקה, ספרות ותרבויות זרות ונבחן את מערכת היחסים בין האדם והטבע. ההדרכה בתערוכה כוללת ציור בחושך, משחקים ופעילות דיגיטלית. בנוסף להדרכה ניתן לבחור סדנת יצירה כמו הכנת פרחי נייר, ציור צומח בצבעי מיים, הדפסת פרחים ועוד.

 

להדפיס כמו אמן | מוזיאון הרמן שטרוק

כיתות ז'- י"ב

במהלך הסיור במוזיאון נעסוק בנושא הזהות ומרכיביה השונים המתבטאים בדמותו של הרמן שטרוק. נשוחח ונתבונן ביצירותיו המשקפות את מסע חייו ופועלו בהקשר היהודי והציוני. דרך הפעילות נשאל שאלות העוסקות בזהות האישית ובמעגלי הקהילה שלנו.

בסדנא נעסוק בנושא הדיוקן. כל תלמיד ייצור הדפס דיוקן עצמי בטכניקה של תחריט במחט יבשה והדפסה באמצעות מכבש.  

 

ארץ של ים | המוזיאון הימי הלאומי

כיתות ז'- י"ב

סיור מודולארי אשר ניתן להתאמה למגמות לימוד שונות בבתי הספר: היסטוריה, גיאוגרפיה, תנ"ך ועוד, ומפגיש את התלמידים עם מוצגי מקור נדירים מתקופות ותרבויות שונות אשר הושפעו כולן ממיקומה של ארץ ישראל לחוף הים התיכון.

*ניתן לשלב עם סיורי של"ח לתל שקמונה, סטלה מאריס ואתרים נוספים בקרבת המוזיאון.

 

בנוסף קיימות תכניות ייחודיות בגפ"ן, ניתן לקבל מידע נוסף במחלקת חינוך:

  1. בית הספר משתלט על המוזיאון – ביקורים קבועים בהם המורה של הכיתה מוביל/ה את ההדרכה.
  2. סמסטר במוזיאון – סמסטר של ימיי לימוד בין המוזיאונים השונים בהדרכת צוות החינוך של המוזיאון
  3. השתלמות בית ספרית לצוות ההוראה

 

 

פרטים נוספים והזמנות: 04-9115944

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה