תכניות מיוחדות לשנת תשפ"ד - מאושרות גפ"ן

המרכז לחינוך

אירוע קבוע

נגיש

לפרטים נוספים:

04-6030800(שלוחה 4)

שתפו

תכניות מיוחדות לשנת תשפ"ד - מאושרות גפ"ן

 

ביה"ס משתלט על המוזיאון

מספרו במאגר 14742 | סל: מענים פדגוגיים | תת סל: מיומנויות למידה / תחומי אמנויות

סל: חינוך חברתי-ערכי והעשרה | תת סל: פעילויות העשרה ותרבות


התכנית
'בית הספר משתלט על המוזיאון' מאפשרת למורה עם כיתתו באמת להשתלט על המוזיאון ולהפוך את המוזיאון למרחב הלמידה של הכיתה. המורים המשתתפים זוכים להכשרה בסיסית על התערוכות במוזיאון ועל האוספים, הם מקבלים 'קביים' להדרכה במוזיאון. המוזיאון הוא מגרש המשחקים עבור המורה להוראת עולמות תוכן רבים כמו: אמנות, היסטוריה, ארכיאולוגיה, גיאוגרפיה, אנתרופולוגיה, מדע, כמו גם שפה וחשבון. המוצגים והיצירות מהווים השראה ללמידה חווייתית וללמידת חקר בדגש על התבוננות ושאילת שאלות.

המוזיאון משמש כמרחב בית ספרי נוסף, בו יכולים מורי בית הספר לעשות שימוש קבוע ומתמשך. צוות בית הספר עובר הכשרה וליווי בכלל המוזיאונים ומתנסה בהם בכלים להוראה במרחב המוזאלי והחוץ כיתתי.

כל כיתה מגיעה ל-12 ימי לימוד, אחת לשבוע או אחת לשבועיים בהתאמה לצרכי הכיתה. כחלק מהתכנית נדרשים המורים להתנסות וליישם למידה חוץ כיתתית. השתלמות להוראה זו פועלת בליווי צמוד של צוות החינוך במוזיאון. הצוות מספק להם הדרכות מקדימות, חומרים כתובים ומצולמים, נתונים מחקריים, ליווי במהלך המפגשים ושיחות הכנה בין המפגשים. כל זאת מאפשר לנו לא רק לדבר על איך עושים למידה חדשנית אלא לעשות אותה הלכה למעשה תוך כדי תנועה ולמידה מהשטח.

" תכנית חדשנית הרואה במוזיאון כר פורה המזמן צורה חדשה של למידה, מחשבה ויצירה" (מורה משתתפת).

 

מרכיבי התכנית:

2 הדרכות ע"י צוות המוזיאון לתלמידים + 10 כניסות עם המורה ליום במוזיאון + ליווי צמוד של המורים ע"י איש/ת מקצוע רכז התכנית במוזיאון + מאגר תכנים כרקע לפעילות במוזיאון.

סה"כ עלות: 4,125 ₪

 

סמסטר במוזיאון

מספרו במאגר 14711 | סל: מענים פדגוגיים רגשיים | תת סל:  תחומי אמנויות

סמסטר במוזיאון היא תכנית מעוררת השראה לתלמידי תיכון שחושפת אותם לתרבות חומרית וחזותית, לערכים אסתטיים. במהלכה מבקרים התלמידים במוזיאונים השונים, בוחנים בעין ביקורתית את התערוכות ומתנסים בסדנאות אמנות ייחודיות כמו תחריט, הדפס, קרמיקה ופיסול, ציור וכריכה. סדנאות אלו מועברות ע"י צוות של אמנים-מדריכים מנוסים מצוות החינוך של המוזיאונים.

סיורים מודרכים בתערוכות יחשפו את התלמידים אל מאחורי הקלעים של העשייה המוזאלית:

  • מהי תערוכה וכיצד מקימים אותה הלכה למעשה?
  • מושגים מרכזיים: אוסף, תערוכה, שימור, אוצרות, תיווך ועוד.
  • מפגשים עם בעלי מקצוע במוזיאון: אוצרים, רשם, משמרת, אמן ועוד.
  • סדנאות אמנות מעשיות בטכניקות מגוונות.
  • סיור אמנות רחוב וגרפיטי ברחבי העיר (התייחסות לאמנות שמחוץ למוזיאון)

עלות התכנית בגפ"ן:

מרכיבי התכנית:  1,100 ₪ ליום פעילות.

* יום הפעילות 13:00-8:00, 5 שעות, עבור קבוצה של עד 20 תלמידים.

 

השתלמות מורים בית ספרית

מספרו במאגר 12771 | סל: מענים פדגוגיים ורגשיים | תת סל: תחומי אמנויות

"סליחה על השאלה: איך מלמדים שיעור במוזיאון?" היא תכנית מקורית שפיתח צוות החינוך של מוזיאוני חיפה. אמרו עלינו: "השתלמות מפתיעה ומעניינת העולה על כל דמיון, דינמי, מעניין, אינטראקטיבי ומגוון". צוות בית הספר עובר יחד מסע דרך כלל המוזיאונים ומתנסה בהם בכלים להוראה במרחב המוזאלי והחוץ כיתתי.

צוות החינוך של מוזיאוני חיפה המפתח תוכן והדרכות לעשרות אלפי מודרכים בשנה זיקק מתוך העשייה המרובה התנסויות וכלים ללמידה במרחב מגרה. המשתתפים מבקרים במוזיאון הימי הלאומי, במוזיאון טיקוטין, במוזיאון חיפה לאמנת ועוד. בכל מוזיאון נחשפים לתכני המוזיאון, לפעילות אינטרקטיבית בתערוכות ולסדנאות שמפעילים המוזיאונים. המוזיאון הוא משאב ידע אינסופי העומד לטובת הציבור, תפקידו להציג את אוספי התרבות החומרית והאמנותית האנושית ובזכותם להכיר עולמות תוכן רבים כמו: אמנות, היסטוריה, ארכיאולוגיה, גיאוגרפיה, אנתרופולוגיה, מדע ועוד. ההשתלמות פותחת בפני המורים את האפשרויות הגלומות בהוראה במוזיאונים בפרט ובהוראה חוץ כיתתית מחוץ לגבולות בית הספר.

"ההשתלמות היא מקרוקוסמוס לתלמידים ולדרך שבה ניתן ללמד במשרד החינוך" (משתתף בהשתלמות).

מרכיבי התכנית: 10,850 ₪ לליווי עבור 30 שעות אקדמיות + 2 סדנאות ייחודיות + תוספת הרצאה

סה"כ עלות התכנית בגפ"ן: 13,475 ₪

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה